Na początku lekcji proszę o komunikat "jestem" wysłany do mnie (Wioletta Żwirko) na aplikację Messenger, Ci z Was, którzy nie mają takiej możliwości zgłaszają obecność na maila.
Podręcznik do techniki w formie elektronicznej znajdziesz TUTAJ.
Treść napisaną kolorem niebieskim przepisujemy do zeszytu.
Temat: Rzutowanie prostokątne.
Będę wiedział:
- co to jest rzut prostokątny,
- w jaki sposób powstają rzuty prostokątne,
- jak wykreślić w rzutach prostokątnych proste bryły
- będę potrafił posługiwać się narzędziami kreślarskimi podczas pracy.
Rzutowanie prostokątne jest to przedstawienie bryły z 3 stron.
Rzutnia jest to płaszczyzna na której będzie narysowany rzut prostokątny:
rzutna I- widok przedmiotu z przodu
rzutnia II- widok przedmiotu z góry
rzutnia III- widok przedmiotu z lewej strony
Polecenie: Przeanalizuj etapy tworzenia rzutu prostokątnego, wykonaj rysunek w zeszycie. (patrz zadanie dla Ciebie poniżej).
Podręcznik str.72-74.
Przeanalizuj:
Przygotuj model figury z kawałka plasteliny, popatrz na niego. Jeśli nie masz plasteliny weź pudełko po np. kaszy, ryżu. Zastanów się co widzisz z góry, co z przodu, co z lewego boku. A teraz odwróć swoją figurę „do góry nogami”. Co widzisz teraz z przodu, z góry, z lewego boku?
Spróbuj narysować to co zaobserwowałeś, wybierz sobie tylko jeden rzut, chyba, że masz ochotę na dwa…
Pamiętaj, że szerokość, wysokość i głębokość w kolejnych rzutach są takie same. Zastanów się- sprawdź czy wykonana przez Ciebie plastelinowa figura czy pudełko po np. ryżu jest tak samo wysokie kiedy patrzysz na nie z przodu i z boku, jest tak samo szerokie kiedy patrzysz na nie z przodu czy z góry, jest tak samo grube kiedy patrzysz na nie z boku i z góry. Zgadza się:)
Więc ołówek w dłoń i do pracy :)
Pamiętaj także, że rysunki wykonujemy ołówkiem używając narzędzi kreślarskich. Czekam na efekty Twojej pracy przez cały tydzień- do naszego kolejnego spotkania:
Sposób przekazywania zadań do oceny w zakładce strona główna.
Więc ołówek w dłoń i do pracy :)
Pamiętaj także, że rysunki wykonujemy ołówkiem używając narzędzi kreślarskich. Czekam na efekty Twojej pracy przez cały tydzień- do naszego kolejnego spotkania:
6a- 1.04, godz.11:00
6b- 1.04, godz.11:00
6c- 7.04, godz.11:00
6d- 1.04, godz.11:00
6e- 6.04, godz.11:00
6f- 2.04, godz.11:00
6g- 3.04, godz.11:00
Sposób przekazywania zadań do oceny w zakładce strona główna.
W zakładce "Rzutowanie prostokątne_zadanie dodatkowe" coś dla dociekliwych- zapraszam.
A może zechcesz obejrzeć któryś z odcinków programu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz